Monday, October 12, 2015

Storytelling (Hikaye Anlatıcılığı) ve Etkileri

5-7 Ekim tarihleri arasında katılacağım Endeavor Global Girişimcilik Seçim Paneli için, Endeavor Türkiye tarafından yönlendirilen mentorlar ile bazı görüşmeler  yapıyorum. Her bir mentorun, müthiş tecrübelerini dinleyip, bilgi aktarımlarını dinledikçe, çok daha fazla gelişim gösterdiğimi hissesiyorum.

Endeavor mentorlerinden olan Sami Bugay, yaptığımız görüşmelerden birisinde Endeavor Global Paneline katılmadan önce, storytellling konusuna bakmamı ve oradaki panelistlere sunum yaparken bunun çok etkili olacağını söyledi. Kendisine yeri gelmişken, bir kez daha teşekkür ediyorum.

İnsanların klasik bilgi bombardımanı şeklinde yapılan sunumlardan sıkıldıklarını, olayların kişilere indirgenerek hikayeleştirildiğinde, bunun çok  daha fazla dinlendiğini, akılda kaldığını ve ikna edici özelli olduğunu söyledi. Bunu söyledikten sonra hemen bir story anlatarak, konuyu da örnekledi. Ardından ise Akash Karia ismini araştırmamı, bu konu ile ilgili güzel videoları olduğunu söyledi. Bana anlattığı hikaye ise etkiliyeci idi ancak burada o  hikayeyi yazmayacağım. Hikaye anlatıcılığı, sadece bireysel anlamda değil, kurumsal alanda da kullanılan ve etkisinin pozitif olduğu araştırmalarla kanıtlanan bir konu.



İlk izlediğim video, bir Akash Karia videosu idi. Konuyu, faydalarını güzel bir şekilde anlatıyordu ve etkileyici idi. Daha sonra konu ile ilgili biraz daha araştırma yaptığımda, karşıma aşağıda sizinle paylaşacağım efsane diyebileceğim video çıktı. Hayatımda izlediğim, en iyi 5 öğretici video arasında yer aldığını söyleyebilirim. Karşısındaki kişiyi ikna etmek isteyen, sunum  yapan, bilgi aktaran herkesin bu videoyu izlemesini şiddetle tavsiye ediyorum.

Doug Stevenson aynı zamanda tiyatro sanatıyla da ilgilendiğinden olsa gerek, olaya çok daha fazla duygu ve oyunculuk katarak, müthiş bir eğitim videosu sunuyor. Eğitimi Google Talk konuşmaları kapsamında yapmış. Süresi biraz uzun gibi görünse bile (50-55dk), kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum. Kişisel gelişiminize çok şey katacağını düşünüyorum ve artık bir çok konuda storytelling kullanacağınızı düşünüyorum.



No comments: