Thursday, September 10, 2015

İyi Çalışan ve İyi İşveren Olmak



Forbes dergisinde, ideal çalışanda olması gereken 15 özellik şeklinde bir makaleye denk geldim. Burada yer alan özelliklerden bir kaçı şu şekilde karşıma çıktı.

- Çalışkan olmak
- Dürüst ve zeki olmak
- Liderlik özelliğine sahip olmak

http://www.forbes.com/sites/kensundheim/2013/04/02/15-traits-of-the-ideal-employee/



Aynı şekilde ideal şirket kültüründe olması gereken özelliklere baktığımda ise, şunlarla karşı karşıya geldim.

- Çalışanlarına kişisel gelişim için, gerekli kaynakları ve eğitimleri sağlamak
- Yöneticilerin ve şirket sahiplerinin, çalışanlara karşı dürüst, güleryüzlü, güven veren bir tutum sergilemesi
- Çalışanların motivasyonunu sağlamak için çeşitli aktivite ve etkinlikler düzenlemesi
- Çalışanların söylediklerine, önerilerine ve eleştirilerine değer verilmesi.



http://www.greatplacetowork.com/publications-and-events/blogs-and-news/978-the-8-cultural-characteristics-that-make-google-a-great-innovator#sthash.VEjFfCmR.dpbs

http://smallbusiness.chron.com/ten-characteristics-good-company-23397.html




Şirket sahibi arkadaşlarımla konuştuğumda bazı çalışanların; mesai saatlerinde oyun oynadıklarını, dizi ve film seyrettiklerini, mesai saatlerinde sahada olması gereken kurumsal satışçıların habersiz ve izinsiz spor salonuna gittikleri gibi bilgileri öğrendim. Bunları duyunca ise hiç şaşırmadım. Bunlardan bazıları şirketimize yeni başlayan, ilk haftasında kendisine eğitime gönderip, yatırım yapmayı düşündüğümüz arkadaşlarımızda, bizim başımıza geldi.

Her işyerinin, iyi ve mutlu çalışanlar için ideal şirket kültürünü sağlamasını diliyorum. Aynı şekilde her çalışanın da, ideal çalışanda olması gereken özellikleri taşımasını umut ediyorum.

Ek olarak; bu olaylardan sonra mülakatlarımızda, "iş yerinde boş vaktiniz olsa, bunu nasıl değerlendirirsiniz" sorusunu da sormaya başladık :)

No comments: