Thursday, October 15, 2015

Beden Dilinin Düşünce Gücüne Etkisi - Amy Cuddy

Üzüldüğümüzde, mutlu olduğumuzda; içinde bulunduğumuz ruh halini genellikle vücut dilimize yansıtırız ve çevremizdeki kişiler bizi gördüklerinde, içinde bulunduğumuz ruh halini rahatlıkla anlayabilirler. Bunun tam tersinin olduğu bana ilk kez söylendiğinde ise bunun nasıl olabileceğini aklım almadı. Yani biz bir vücut hareketi sergileyeceğiz ve bu vücut hareketi bizim ruh halimize tesir edecek. Bunun nasıl olabileceği ile ilgili aşağıdaki videoyu izledikten sonra ilk önce bunun nasıl olacağına ikna oldum. Ardından ise uygulamaya koyarak, test ettim. Sonuç gayet olumlu idi.

Burada öğrendiğim vücut dili hareketlerini 5-7 Ekim tarihinde katıldığım Endeavor Global ISP seçiminde uyguladım ve gerçekten daha motive, güçlü, özgüvenli olduğumu hissettim. Sonuçta özellikle sporcular belirli bir başarı elde ettikten sonra, belirli vücut hareketleri sergiliyorlar. Ellerini yukarı kaldırıp, zafer kazanma sembolü haline gelen bazı hareketler var. Bunu yaptıklarında ruh hali ise; güç, mutluluk, başarı, özgüven gibi duygular. İnsanın oturduğu haldeki duruşu bile onun ruh halini bir süre sonra değiştirebiliyor. Sizlere tavsiyem videoyu baştan sonra izleyip, fırsat buldukça uygulamanız.


No comments: