Wednesday, December 2, 2015

İnstagram'da 3 ayda 20 bin takipçiye nasıl ulaştık?

İnstagram 2015 son çeyrek itibari ile dünyada 600 milyon kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Türkiye için İnstagram kullanıcı sayısını tam olarak bilmemek ile birlikte bu sayının 4-6 milyon arası bir yerde olduğunu tahmin ediyorum. İnstagram'ın popülerliği ise özellikle gençlerde gün geçtikçe artıyor.


Konusarakogren için bir İnstagram stratejisi belirleyerek yola çıkmak istedik. İlk etapta dijital pazarlama ekibimiz yurtdışındaki başarılı örnekleri incelediler. Sonrasında verilen karar günlük olarak 4-6 arasında düzenli gönderim yapılması oldu. Bunu aksatmadan ve otomatik bir yapıya dökerek, sürekli her gönderiyi elle paylaşmadan nasıl yapabiliriz diye araştırdığımızda, Crowdfire diye bir mobil uygulama karşımıza çıktı.

Crowdfire esasında sadece otomatik paylaşım yapmanın ötesinde, arama yaparak bulacağınız İnstagram hesaplarını kimlerin takip ettiğini size gösteriyordu. Sonrasında ise bu hesapları takip eden kişileri listeletip, takip edebiliyordunuz. Ortalamada şöyle bir rakamla karşılaştığımızı da belirtmek isterim. Takip ettiğimiz her 4 kişiden 1 tanesi sizi geri takip ediyordu ve bu sayede takipçi sayısınız düzenli olarak artırabiliyordunuz.


Seçtğinizi İnstagram hesaplarındaki kullanıcıları takip etmeye başladığınız zaman, İnstagram'ın saatte 140-160 arası kişiyi takip etmeniz ile sizi sınırlandırdığını göreceksiniz. Bunu aşmak için her 1-1.5 saat dolduğunda yeniden takip etme işlemini devam ettirmelisiniz.  Ek olarak şunu da belirteyim; örneğin 3000 kişiyi takip ediyorsunuz ve sizi takip eden kişi sayısın 500. Belirli bir algoritma ile İnstagram çok fazla kişiyi takip ettiğinizi ve yeni kişi takip edemeyeceğinizi size belirleterek, ekleme yapmanızın önüne geçiyor. Bunu aşmak için ise yine Crowdfire üzerinden Non Followers kısmından sizi takip etmeyen kişileri takibi bırakmanız gerekiyor.







Kırmızı işare tıklayarak, sizi takip etmeyen kişileri takip etmeyi bırakabilirsiniz ve bu sayede yeni kişiler takip edebilmenizi imkan tanınmış olur.

Diğer bir konu ise içerik stratejisi. İçerik stratejimizde 4 temel başlık belirledik.

1. Her gün bir ingilizce kelimenin Türkçe anlamını, cümle içerisinde kullanımını ve bunun açıklamasını belirten bir görsel
2. Fill in the blanks yapısına sahip olan bir quiz sorusu ile oluşan görsel
3. Quote of The Day yapısı ile tanınan kişilerin söylediği sözleri  içeren bir görsel
4. İngilizce ile ilgili olabilecek, karikatür, komik resimler içeren görsel

Bu başlıklarda düzenli olarak, insanların fayda görebileceği ve eğlenebileceği görseller paylaşarak 3 ayda 20 bin takipçiye ulaştık.

Tabi buradaki en önemli ayrıntı, Crowdfire üzerinde her gün düzenli olarak takipçi eklemek ve takip etmeyen kişileri, takip etmeyi bırakmak ile uğraşmamız oldu.

Son olarak İnstagram hesabımızı paylaşıp, sizin de bu strateji ile iyi işler çıkarabileceğinizi vurgulamak isterim.

http://www.instagram.com/konusarakogren


Dipnot: Merterde tekstil ile uğraşan bir arkadaşım benzer bir yapı ile 1 ayda 4k takipçiye ve 15-20 adet satışa rakamına ulaştı. Başlangıç için gayet sevindirici :)


No comments: